2013 [ januari - april ]

7/1: En vecka in på året fyllde jag arton år. Firades med middag på Hardrock Café och därefter ett flertal öl (och en födelsedags-shot..) på Anchor.
 
Skaffade mig dessa två objektiv, som använts flitigt hela året. Tamron 28-75 och Sigma 70-200 - älskar dem!
 
18/1: Tatuerade mig, Ramones låttitel Here today, gone tomorrow. En minnestatuering till min pappa. Min första men definitivt inte sista tatuering!!
 
19/1: Hade min 18-årsfest, med tema 80-tal. Bra musik, dålig musik, neonfärger, benvärmare osv... Episkt!
 
22/1: Årets första konsert blev Dropkick Murphys @ Annexet. Röjde på scenen i de sista låtarna, sjukt kul!
 
23/1: Skaffade mig en ny lur, min älskade Galaxy S3. Mitt gamla abonnemang hade gått ut (utan att jag fått veta det..) och när jag tecknade ett nytt fick jag denna på köpet!

I övrigt var det hemskt att bo här hemma eftersom det pågick stambyte. Såhär efterår skulle jag ju vilja säga att det var värt det, men nej! Det mesta i huset verkar vara i sämre skick nu än innan renoveringen....
 
Februari;
 6/2: När Sverige var som kallast och tråkigast begav jag mig till Arlanda en tidig onsdagsmorgon. Där mötte jag upp elva andra elever samt fem lärare...
 ...och åkte till Kenya på en två veckor lång utbytesresa!
De flesta dagarna spenderade vi i skolan vi hade utbytet med, var med på lektioner eller chillade på skolgården och spelade trummor till exempel ↑
Var även en hel del i mediacentret som min (gamla) gymnasieskola hjälpte till att starta. Inspirerande minst sagt! Verkar dock inte ha speciellt många bilder därifrån, hm..!
Det var ju såklart rätt nice att ha solglasögon på sig nästan konstant i två veckor också, februari-lyx liksom!
Gjorde även en del studiebesök, bl.a. till ett riktigt grymt konstcenter i centrala Nairobi. »GoDown Arts centre« heter det, supercoolt ställe!!
Och en morgon var vi på safari i Nairobi national park. Såg noshörning, lejon (på långt avstånd visserligen), giraffer och zebror för att nämna några.
Har verkligen sjukt många bilder från den här resan, men känns på något vis inte riktigt som att bilderna ger intrycken rättvisa... Det var ju så mycket mer än bara det man såg! Jag minns känslan av att gå längs gatan och möta bilar och motorcyklar som susade förbi ruskigt nära. Höra musik som spelades från alla hörn, blandat med höga röster. Nyfikna barn som sprang efter oss och skrek "mzungu" (viting). Att andas in och känna doften av mat, för att i nästa andetag känna en stank av sopor. Allt samtidigt som solen gassade. Ofta kändes det hela väldigt overkligt, nästan som i en film. Sjuk känsla!
Vi fick se mycket fattigdom och misär, men också så otroligt mycket glädje. Dessa två bilder ↑ är från 1-årsjubileumet av mediacentret.
Fina Sharon och jag ♥
Det var två roliga, jobbiga, påfrestande, spännande, intensiva och helt fantastiska veckor.
Återvände sedan hem till Sverige 15 dagar senare, med flätor och fräknar...
...och frukt, haha! Åt ungefär samma mat nästan alla dagar, så efter två veckor var man ganska så trött på chapati, ris och köttgryta - men alltså, den där mangon.... skulle kunna leva på kenyansk mango, SÅ god!!!
23/2: Lyckades fynda lite på skivmässan i Solna!
 
Mars;
1/3: Invigde sedan våren med punkgala i Karlstad. Mimikry och Asta Kask spelade!
 
I mars verkade det inte hända så mycket. Var tillbaka i skolan, och så försökte jag väl fortfarande bearbeta alla Afrika-intryck...

22/3: Mot slutet av månaden blev det dock dags för Hardcore Superstar på Tyrol, och signering på Shock innan.
 
28/3: Klassen hade studentskiva på skärtorsdagen, med temat "Första bokstaven i ditt namn". Jag var fransman och blev utsedd till klassens headbanger, haha..
 
April;
Fick hem min efterlängtade och vrålsnygga studentmössa, nedräkningen till studenten kickade igång ordentligt. Åh... ♥
 
11/4: lämnade återigen Sverige, den här gången för en weekend i Dublin!
...tillsammans med mamma och mina söta bröder ↑
Det var för det mesta tråkigt väder - men det var ändå mysigt att upptäcka en ny stad, gå på pubar varje dag och dricka massa Guinness.
 
26/4: »Thilde« frågade om jag kunde komma till Farsta och fota Hot Cherie's spelning, vilket jag gjorde. Första gången jag träffade Thilde också, så är glad för att jag bestämde mig för att åka iväg!
 
30/4: Det blev valborg, vilket innebar mösspåtagning. Satt en hel eftermiddag på söder och drack öl, och taggade till studenten såklart!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: