What do you want? I want rock n' roll!

Igårkväll befann jag mig i Uppsala och fick där uppleva en förjävla grym sommarkväll. Solen värmde och på en scen mitt på Vaksala torg fick jag bevittna ytterligare ett av mina favoritband live, nämligen Def Leppard! Trots att jag blev överlycklig när jag fick reda på dessa Sverige-besök så dröjde det ända tills i tisdags innan jag såg till att skaffa biljett... Men med både Mustasch och Hardcore Superstar som förband dessutom så kände jag tillslut att jag hade hatat mig själv om jag hade missat det här, och ja - det hade jag verkligen! Alltså. Så. Jävla. Bra.
Mustasch var först ut. Lyssnar inte allt för mycket på dem, men som förband kändes det helt okej. Ralf var charmig som vanligt, även om hans fråga om alla var glada, fulla och kåta kändes ganska löjlig efter tredje gången den ställdes...

Hardcore Superstar var alltså förband #2. Sjunde gången jag såg dessa herrar nu (varav tredje gången som förband, haha!) och alltså, behöver jag ens säga att dem var bra som fan?! Föredrar ju dock såklart deras egna spelningar, 45 minuter är alldeles för kort tid ;)

[ både HCSS och Mustasch spelar ju på Rockstad: Falun nästa månad, ska bli skitkul att få fota båda två!! ]
 
...och tillslut så klev de döva leoparderna på scenen. Åh!! ♥ Egentligen var det ju rätt simpelt, med hit efter hit och jävligt snyggt scenljus bara. Men ändå så fantastiskt...! Blundade man kunde man nästan tro att Joe Elliot var direkt-teleporterad från 80-talet - jävlar vad han sjunger bra fortfarande!! Och att bandet, trots en enarmad trummis, en basist med ansiktsförlamning och en gitarrist med cancer, lyckas ha en sån otrolig glädje på scenen är så otroligt fint.

Def Leppard är helt klart bland det bästa jag sett live, och de är verkligen sanna rock-hjältar. Ett band som bevisar att ingenting är omöjligt.
RockyRoute
2013-07-05 @ 02:35:30
URL: http://RockyRoute.blogg.se

Haha damn it vad vi alltid är överens i våra recensioner lady! :D <3

Svar: great minds think alike ;) <3
hardluckwoman.webblogg.se

Linnéa
2013-07-11 @ 00:37:16
URL: http://ljunggrens.blogg.se

Jag har åtminstone sett Hardcore Superstar och Mustasch.. Bara Def Leppard kvar nu då ;)

Svar: HAHA, jupp! :D
hardluckwoman.webblogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: