I say welcome to the show

På Sveriges nationaldag bevittnade jag mitt favoritband live, för andra gången med den nya monsterscenen och fjärde gången totalt. KISS. The hottest band in the world. För ja, jag anser faktiskt att de läderklädda, sminkade gamla gossarna i platåskor fortfarande lever upp till sitt namn!

Men nej, spelningen var inte perfekt. Och det är inte det bästa jag sett med KISS, även om den nya scenshowen verkligen ÄR vrålgrym. Dåligt var det dock inte. Även om Pauls röst inte höll hela tiden, vilket han verkade väl medveten om (åh, han såg så ledsen ut - min stackars älskling...), så bjöd gubbarna på en brutalt jävla grym show i Norje förra torsdagen, och de gjorde ju trots allt det bästa av situationen genom att bl.a. byta ut Heaven's on fire mot Calling dr Love. So what att Paul Stanley inte sjunger lika bra live som han gjorde som 30-åring?! Det var ju trots allt en cool scenshow som gjorde bandet kända från första början - och att säga att dem inte levererar one hell of a show fortfarande är ju bara ren bullshit! ALLA jag snackade med efter spelningen var dessutom nöjda och vissa sa till och med att det var det bästa dem någonsin sett live! So screw you Aftonbladet, jag lyssnar betydligt hellre på fulla hårdrockare!!
 
© Felicia Lundgren - se men inte röra!! [ fler bilder finns på min »Facebook-sida« ]
 
Det blev väldigt likt spelningen på Friends Arena dock, både med låtarna och mellansnacken, vilket är nackdelen med att se KISS på samma turné - men den här gången stod jag längst fram och var i och med det betydligt gladare! Den nya showen är dessutom så otroligt mäktig att den är värd att se flera gånger inom loppet av en vecka! :D
Men för att sammanfatta kort vad jag tycker om KISS live 2013;
Nya scenen och showen är mycket grymmare, men låtlistan 2010 var bättre. God of Thunder var dock ett välkommet tillskott i år, och Heaven's on fire var ju kul att få höra live i Stockholm i alla fall...
 
Jag hoppas verkligen att jag får chansen till att se KISS en femte gång. Egentligen har jag ju redan fått ut så mycket som det går av gubbarna live redan, tror faktiskt inte att lyckan jag kände 2010 går att slå för min del... »Jag har blivit kallad för söt av Paul Stanley«, fått tag på plektrum av både Gene och Paul och har nu alltså alla fyras signaturer i min ägo (framtida tatuering troligtvis!) och nu har jag även lyckats ta en hel del rätt så grymma bilder. Men med tanke på hur pass mycket det här bandet betyder för mig så vore det så jäkla trist om det sista liveminnet jag har av dem blir en sprucken röst och en grinig bitterfitta till journalists åsikter ringandes i öronen...
RockyRoute
2013-06-16 @ 16:03:31
URL: http://RockyRoute.blogg.se

Amen sistah! Couldn't agree more with ya. Jag hoppas också på fler gånger, dock har ju bara jag bevittnat de en gång.. Därav den lilla stressen över att få njuta mer av Pauls söta rumpa! (Och musiken...) Sjukt snygga bilder baby! <3

Svar: wiie :')jag hoppas verkligen att det blir på Stockholm Stadion nästa gång... då får du allt ta och pallra dig till huvudstaden och gå med mig så kan vi dregla över Paul tillsammans!! och taack! <3
hardluckwoman.webblogg.se

ZOOFIE
2013-06-17 @ 19:10:46
URL: http://zoofie.se

Så jävla avundsjuk. Jag har bara sett dem en gång, på Stadion '10. Känner som du skriver - att den lyckan jag kände då kommer bli svår att slå. Om det någonsin går.

SV: Haha alltså jag är sååå jävla desperat. Jag vet ju att de sagt att det kommer bli en världsturné innan de lägger ned, men tänk om man inte får chansen att se dem då? Jag har sån jävla ångest över att jag inte sett dem än. Hell, jag har ångest över att jag inte var med på 80-talet då allt hände..

Svar: åh, det var så underbart...! och jag förstår som sagt din panik!! jag önskar också att jag levt på 80-talet! <3
hardluckwoman.webblogg.se

ZOOFIE
2013-06-19 @ 16:59:27
URL: http://zoofie.se

SV: Men fan vad kul! Då kanske vi ses där då :) Du är fan överallt du ;)

Ida
2013-06-20 @ 14:22:23
URL: http://rockinshoes.blogg.se

vad kul att höra att du var nöjd över framträdandet! vilket spelning tyckte du var den bästa, av de fem du sett? :-)

Svar: haha, ja jag tror inte att KISS kan göra mig besviken faktiskt ;) men 2010 var bäst, av de fyra jag sett ;) då hade jag varit BESATT i två år och det var så ultimat då bara!!
hardluckwoman.webblogg.se

Emmy Sjöström
2013-07-04 @ 14:29:23
URL: http://queenobscene.blogg.se/

Grymma bilder..!!

Svar: Tack!! :D
hardluckwoman.webblogg.se

Seance
2013-07-07 @ 17:30:34
URL: http://seance.blogg.se/

KISS på SRF var det bästa som någonsin varit på SRF!
Grymma bilder och bra skrivet har lagt upp lite bilder och reflektioner från SRF och KISS Monster Tour på min blogg.
KISS på SRF
4/5 Blekinge Läns Tidning
3/5 Kristianstadsbladet
3/5 Helsingborgs Dagblad
1/5 Aftonbladet skrivet av en sorglig pop journalist som försöker vara lustig

Svar: ja, riktigt grym bokning!! blir nog svårt att toppa det kommande år..!

och TACK! :D
hardluckwoman.webblogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: