Those were the best days of my life...

...back in the summer of 69' 2011

Nu är det september månad. Snart är det höst på riktigt också, och inte bara i kalendern. Även om sommarlovet gick fruktansvärt fort, så har det trots allt varit extremt bra. Känns dock som att jag inte fotat så mycket som jag hade tänkt, men här är iaf en (rätt lång) sammanfattning...;


31 Maj: Fick ett litet minilov alldeles i början av Juni. Var bara så jäkla förväntansfull över sommarlovet.
 
6 Juni: Nationaldagen spenderades på Skansen med Lucia, för tredje året. Riktigt trevligt, som alltid ♥


9 Juni: Fick äntligen sommarlov. Jag och Josefine tog sommarlov drygt en timme före resten av klassen då vi smet tidigare från skolavslutningen och skyndade oss till Grönan. Åh, vad nervösa vi var, över allt och ingenting. Hahah, vi var fan desperata den dagen. Vi SKULLE stå längst fram på Bryan Adams...


...vilket vi också gjorde. Hade längtat hela vintern efter denna dag. Åh, så jävla grymt bra. Kunde nog inte ha fått en bättre början på sommarlovet. Saknar't som fan! ♥


Hahah, bilderna på Bryan Adams är tagna med min iPod, och är därför rätt kassa. Det var kameraförbud, men att stå längst fram och ha ögonkontakt med Bryan Adams slår faktiskt det mesta ändå...


15 Juni: Hade en fotografering med Lucia vid ett oanvänt tågspår. Bilder kan ses på min Flickr.


21 Juni: Flogging Molly @ Gröna Lund. Riktigt bra :D


23-26 Juni: Spenderade midsommar med släktträff i Hälsingland.


26 Juni - 1 Juli: Åkte mer uppåt i Sverige och tillbringade ungefär en vecka i Klövsjö. Amelie kom dit också, och vi hade det grymt härligt. Vi tog promenader, nattbad och spelade kort i flera timmar i sträck. Fotade dock inte mycket alls den veckan, dessvärre...


Uppe i Klövsjö kunde vi gosa med nyfödda kattungar också. Hade inte ens öppnat ögonen än, aaw :)


3 Juli: Hade varit hemma i 1½ dag, och sen skulle jag bege mig mot Göteborg med min älskade syster. Det gick ju som det gick, hahah. Bussen gick sönder ungefär halvvägs och vi fick vänta på en ersättningsbuss i över 1 timme. Väntetid kan man ju spendera som man vill, jag valde att spendera tiden med att se ut som en köttbulle :D ↑


3 Juli: Tillslut kom vi fram till Göteborg, och vi skyndade oss till Ullevi. Kämpade oss upp för alla trappor för HÖGST upp hade vi platser. Anthrax missade vi p.g.a. busshelvetet, men det var ju ändå Metallica vi båda var där för. Och fy satan vad värt. Grymt jävla bra var dom!


...efter konserten hade vi ungefär 6 timmar på oss innan tåget mot Stockholm skulle gå. Så vi traskade runt i Göteborg mitt i natten.


...och sen la vi oss på träbänkar utanför Centralstationen som inte hade öppnat än. Jag sov dock inte en blund den natten...


4 Juli: Redan dagen efter var det dags för konsert igen. Kom hem från Göteborg ungefär 11, drog hem och duschade och stack sen direkt till Grönan för att invänta Alice Cooper. AAAAH, också så jävla grymt! :D


5 Juli: Dagen efter det var det dags för mig att lämna Sverige...


...för att befinna mig på språkresa England i tre veckor. Bodde hos en värdfamilj som var så himla trevlig!


5-25 Juli: Oxford! Så otroligt fin stad! Fast, när jag var där så fanns det en del att klaga på gällande lite allt möjligt. Nu saknar jag allt. Utom möjligtvis kranvattnet...


Våra lektioner hade vi i en fotbollsarena. En av sakerna att vara smått missnöjd över, men allt det positiva väger trots allt upp det mesta negativa :)


Besökte andra ställen i England också. Som Bath ↑, även det en riktigt fin stad. Åt fish&chips på en brittisk pub där ;)


...och så London såklart. Åh, herregud vad jag måste tillbaka dit! Ganska kort sightseing visserligen, men jag var ändå så exalterad över att få stå under Store Ben bl.a. ;)


22 Juli: Efter tre veckors Engelska-pluggande så hade vi vår Graduation. Haha, så himla gulligt :D


Träffade så himla många underbara människor, som jag saknar så extremt mycket! På den här bilden är det Annie (Sweeeeeden!), jag och Irene (Spanien). ♥


Sista kvällen i Oxford var ett stort snyftkalas, heheh... ♥


Allt kändes så otroligt sorligt att lämna. Bonn Square ↑, mötesplatsen de allra flesta dagarna. Åh... :( ♥


25 Juli: Sen var det dags att flyga hem till Sverige igen. På planet satt jag med näsan i Aftonbladet och var helt chockad över händelserna i Norge, som skett bara några dagar tidigare. Usch. Kändes så himla konstigt att läsa sånt om vårt grannland... ♥


2 Augusti: Ungefär en vecka efter att jag kommit hem från England var det dags för Dia Psalma på Grönan. Det var bara så sjukt bra, och det kändes så viktigt att vara där eftersom dom ska lägga av :(


5 Augusti: Drog iväg med Amelie och Sonny till Katrineholm för att se Mimikry. Stannade utanför McDonalds i Katrineholm typ halva natten sen för att slippa köra hem när det var mörkt. Så jävla värd mini-roadtrip, haha :D


12-13 Augusti: Sen var det dags för årets enda festival, Skogsröjet. GRYMT avslut på sommarlovet ♥


...sen var sommarlovet över. Har haft en så jäkla bra sommar i år! Planerna för nästa är redan i full gång, och jag längtar redan. ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: