Down under

Sommarvärmen har visst hittat till Sverige, lagom till att jag lämnade det  kalla landet... Erkänner att jag blir lite avis här borta när jag ser allas bilder och strand-statusar hit och dit. Men njut medans det varar bitches, jag återkommer med ett "mwahaha" om sisådär 5 månader när ni har trettio minusgrader istället ;)
 
Här i Melbourne är det alltså rätt kallt just nu. Var nog lite naiv med min packning, den består mestadels av sommarkläder om jag ska vara ärlig. Men planen är att vi sticker norrut och börjar beta av saker på våra bucket lists så snart som möjligt. Just nu inväntar vi dock svar om ett jobb några mil norr om Brisbane, ett jobb som jordgubbsplockare - haha. Det är ju så att om man arbetar på farm i sisådär tre månader så har man möjligheten till att förlänga sitt work & holiday-visum med ett helt år! Vi ska vänta lite till och se om vi får det jobbet eller inte, annars drar vi hela vägen upp till Cairns och börjar sedan arbeta oss nedåt för östkusten tillbaka till Melbourne - och möjligtvis börjar leta farmjobb senare istället. Det är både stressande och spännande att inte veta exakt hur de närmaste veckorna ser ut!
Från första eftermiddagen/kvällen här. Kan nog vänja mig vid att bo i ett land med palmer! Only time will tell how long I will stay ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: