Yeah - London, baby!

Lite såhär såg det ut när jag och min fina Lucia besökte London förra veckan:
taggade brudar innan vi klev på planet
åååhiiyäää flygplan!
lite mer än två timmar senare landade vi i ett soligt London!
...och begav oss nästan direkt till Westminster och spanade in Store Ben, och åt fish & chips
senast jag var i London knäppte jag flera hundra bilder på Big Ben, så innan denna resa hade jag inte direkt planerat att ta speciellt många bilder på samma sak. Men så fort vi kom upp från tuben såg man det stora klocktornet och jag blev minst lika fascinerad och taggad på London som jag blev 2011. Fjantigt egentligen. Men fint är det ju!!
sen traskade vi omkring lite här och där resten av kvällen. Förbi London Eye bland annat.
dag #2 var det shopping som stod på schemat. Har inga bilder från denna fantastiska aktiviet, förutom denna från lunchpausen i St James's park. Cherry Coke = ♥
dag #3 satte vi oss längst fram i en dubbeldäckare...
...och satt där i sisådär 30 minuter...
...till vi var framme i Camden Town! Ännu mer shopping blev det alltså denna dag.
åt även en efterlängtad english breakfast!
och Lucia tog ett till hål i örat.
hit ska jag minsann tillbaka!
sen begav vi oss till Soho och åt mat på en supermysig pub vid namn The dog and the duck.
och sen begav vi oss tillbaka till hotellet och laddade för en sista dag i bästa London.
dag #4 checkade vi ut från hotellet på förmiddagen och fick därför släpa med oss packningen hela dagen. Just den dagen hade vädret humörsvängningar dessutom, men what to do? Vi begav oss till Tower Bridge, utan att veta att det skulle vara en ceremoni för drottningen just precis då.
men fick till en turistig bild efteråt när alla människor försvann, så då blev jag glad!
...sen traskade vi över bron.
...och därefter tog vi tuben vidare till otroligt fina Hyde Park.
tog oss även tid till att gå förbi Buckingham Palace
...sen hjulade vi därifrån...
...heeela vägen bort till Store Ben. Därefter åkte vi till Victoria Station och inväntade bussen som tog oss tillbaka till Stansted Airport!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: