Greetings from OZ

Nej, jag har inte blivit uppäten av en saltvattenkrokodil. Inte av en vithaj eller jätteorm heller för den delen. Jag har heller inte blivit biten av någon spindel eller påhoppad av en känguru. Nej... Jag har tyvärr ingen spännande orsak till frånvaron här, det är nämligen bara så att jag råkat skaffa mig ett jobb. Jobbar numera på ett café i Port Melbourne, vilket förra veckan innebar två timmars pendlande fram och och tillbaka varje dag. I måndags flyttade jag dock in till stan (har nu 20 min till jobbet istället) vilket känns freakin' awesome. Delar rum med en superhärlig tjej från Nya Zeeland och i lägenheten bor ytterligare 4 personer.

En annan anledning till ouppdaterad blogg kan jag erkänna var på grund av en dålig vecka. Hemlängtan slog till med en fet smäll och jag mådde rent ut sagt förjävligt hela förra veckan. Hade en klump i magen nästintill konstant och tårar brännandes bakom ögonlocken även det nästintill konstant. Pratade i alla fall med min älskade mamma i telefon och efter det mådde jag betydligt bättre. Kan nu försäkra om att det bara var en dålig vecka, för nu - bara några dagar senare så är klumpen i magen så gott som borta!!
@ Torquay Beach för några veckor sedan

I'm back on track med bloggen nu, nu när det faktiskt känns som att jag kan börja få ett vardagligt liv här! Hörs snart, sålänge jag inte blir uppäten av en saltvattenkrokodil, vithaj eller jätteorm vill säga! ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: