Konserter tjugohundraelva

Det är bara ett dygn (och knappt fyra timmar) kvar av 2011. Tänkte göra som så många andra och sammanfatta året, men insåg att det mesta som är intressant nog hände under sommarlovet och det har jag ju redan sammanfattat »här«. Så istället gör jag ett inlägg om årets konserter - det känns faktiskt lite mer som min grej. Fick ihop det till att jag sett totalt 32 band (varav HCSS två gånger ♥) det här året, vilket är rätt grymt!

16 april - Crashdïet @ Cirkus. Förband till Hardcore Superstar (69 Eyes också, men tog inga bilder på dom...)

16 april - Hardcore Superstar @ Cirkus. Bild på Vic Zino, bara för att göra Josefine glad (och för att den här bilden blev bäst)

13 maj - Johnossi @ Gröna lund. Egentligen bara för att vi hade Gröna kortet, varför inte liksom?

31 maj - Von Benzo/Jay Smith @ Gröna lund. Återigen - har man Gröna kortet så har man.

9 juni - Bryan Adams @ Gröna lund. En bild säger mer än 1000 ord. Därför blir det två bilder på älsklings-Bryan!

21 juni - Flogging Molly @ Gröna lund.

3 juli - Metallica @ Ullevi. Såg ju Megadeath och Slayer också (missade Anthrax tack vare Swebus...) men tog bara bilder på Metallica.

4 juli - Alice Cooper @ Gröna lund. Var busig och trotsade kameraförbudet, MAHA!

14 juli - Ke$ha @ Summeranza, London. Haha, en specialgrej för EF-studenter (under språkresan alltså). Inget jag vanligtvis lyssnar på, men lite cool är hon ju faktiskt... Tog inte med mig systemkameran den dagen, vilket jag ångrar ganska rejält.

2 augusti - Dia psalma @ Gröna lund.

5 augusti - Mimikry @ Kajrocken, Katrineholm. Åkte iväg på en liten mini-roadtrip. Fan vad grymt värt det var!

12 augusti - Smash into pieces @ Skogsröjet. Amelies ex's kompisar (haha, långsökt 4 sure)

12 augusti - Sister @ Skogsröjet.

12 augusti - Dynazty @ Skogsröjet. Snygg-Nils, heheh :'D

12 augusti - Bullet @ Skogsröjet. Lyssnar inte direkt mycket på Bullet, men hade galet kul på deras spelning ändå.

13 augusti - Electric Boys @ Skogsröjet.

13 augusti - Disneyland After Dark (D-A-D) @ Skogsröjet.

13 augusti - Hardcore Superstar @ Skogsröjet. Festivalens höjdpunkt!

13 augusti - WASP @ Skogsröjet. Höjdpunkt nr 2, men var rätt seg och trött då...

16 augusti - Nicke Borg Homeland @ Gröna lund. Antagligen dom konsertbilderna jag blev mest nöjd med under hela året...

2 september - Danko Jones @ Gröna lund.

16 september - The Ark @ Gröna lund. Trots brist på sällskap åkte jag för att uppleva deras sista spelning. Första (och förhoppningsvis sista) gången jag var på konsert helt själv...

18 november - Attentat @ Cinderella. Var på rockkryssningen Rock @ sea med familjen.

18 november - Nationalteatern @ Cinderella.

18 november - Asta kask @ Cinderella. Egentligen den nittonde, eftersom klockan var ett på natten....

18 november - UDO @ Cinderella. Hann bara se slutet av UDO's spelning, eftersom Asta spelade samtidigt. Såg UDO på Skogsröjet också, men tog inga bilder då....

18 november - Paul Di'Anno @ Cinderella. Årets sista spelning, bra avslut...

Alla bilder är ju inte direkt något att hurra över, och jag såg några fler band än dessa (t.ex. Pretty Boy Floyd på Skogsröjet). Men det här får duga!

...ja, det var väl det. 2012 ser ljust ut än så länge. Black Sabbath på Stadion, Lenny Kravits och Iggy & the stooges på Grönan, och Bruce Springsteen på Ullevi - det är dessa som är planerade. Håller tummarna för fler grymma konserter. 2012 - here we go!
Josefine
2012-01-02 @ 18:29:37
URL: http://theblackcherry.blogg.se/

Hardcore Superstar & Bryan Adams :] <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: